Mobiele Wasbeurt

Hoe start ik een mobiele carwash business?

Hoe start ik een mobiele detail business?

Wasstraten kunnen ongelooflijk lucratieve bedrijven zijn die redelijk passief kunnen draaien, maar vereisen vaak veel meer startkapitaal en vergunningen om van start te gaan. Een mobiele carwash is echter veel eenvoudiger om op te starten en kan snel winstgevend worden. Echter, het proces om te beginnen kan ontmoedigend zijn. Nu vraag je je waarschijnlijk af…Maar Hoe start ik een mobiele carwash business? Wat voor auto was apparatuur moet ik kopen? Welke vergunningen moet ik krijgen? Hoe regel ik mijn marketing etc. etc. No worries, we got you covered! Lees nu verder.

Dit moet je doen

Met behulp van onze ruime ervaring in de auto was industrie hebben we een gedetailleerd blog opgesteld die (als het goed is) elke stap van de weg bevat. Opmerking: We gaan niet in op een aantal voor de hand liggende zaken. Zoals de boekhouding, het verstandig beheren van je geld en juridische kosten, deze blog dient puur als referentie om snel aan de slag te kunnen gaan. Het runnen van een mobiele auto detailing business kan lucratief zijn en toch heeft dit in verhouding tot andere mogelijkheden zeer lage opstartkosten. Als een kleine ondernemer is vertrouwen en geloofwaardigheid van cruciaal belang voor het runnen van een succesvol bedrijf. Het kost veel tijd om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen, maar slechts enkele minuten om dit te ruïneren. Denk dus altijd 2x na voordat je iets doet.

Begin met het opschrijven van kernwaarden

Wat zou jij willen dat jouw bedrijf aanbied en waar is het uniek in? Bouw daar je bedrijf omheen. Bijvoorbeeld, bedrijven zoals Amazon hebben een klant eerst structuur, die vereisen dat ze een uitstekende klantenservice leveren aan iedereen die koopt bij hen. Hoewel dit duur kan zijn, is het key om een klant tevreden te stellen, zo zal het je op de lange termijn ten goede komen. Vergeet niet dat mensen je hun autosleutels toevertrouwen dus het is belangrijk om over te komen als een professional en ook daadwerkelijk professioneel te zijn. Koop bijvoorbeeld een uniform, trui of polo met je bedrijfslogo en zorg voor een professioneel ogende website. Mond-tot-mond reclame in combinatie met het inzetten van Social Media is belangrijk voor elk klein bedrijf om succesvol te worden.

Leer hoe je auto’s en motoren moet wassen en detailen als de beste

Allereerst leer je hoe je mobiel auto’s kan wassen en detailen voordat je een bedrijf start, het is belangrijk om de basis van het auto detailen en wassen te leren kennen. Op onze website vind je talloze handige blogs om kennis op te doen. Hier een aantal goede starters blogs:

1: HOE MAAK IK MIJN INTERIEUR GOED SCHOON?

2: ROOKLUCHT OF HONDENGEUR UIT JE AUTO VERWIJDEREN IN 5 SIMPELE STAPPEN

3: KRASSEN VERWIJDEREN VAN JE AUTO?

4: STOFFEN AUTOBEKLEDING REINIGEN: JE AUTO INTERIEUR SCHOONMAKEN IN 5 STAPPEN

5: LEREN AUTOBEKLEDING REINIGEN EN BESCHERMEN

We kunnen niet herhalen hoe belangrijk het is om de juiste technieken te gebruiken. Ten eerste voorkomt het dat je moet betalen voor schade die je veroorzaakt en ten tweede helpt het je om jouw klanten voor te lichten. Ten tweede, wanneer je je klanten het belang van regelmatige wasbeurten of bepaalde producten bijbrengt, verhoogt dit je kansen op terugkomst. Ten slotte, het geeft je geloofwaardigheid als een expert in je vakgebied weer, die zoals we eerder vermeld, moeilijk is op te bouwen.

Waar leg ik de lat?

Bekijk de concurrentie, we kunnen dit punt niet genoeg benadrukken: bestudeer de concurrentie! Denk bij jezelf ”Het moet zoals bij …….. , maar dan beter”. Dus uitstraling, klantencontact, service, resultaten etc.

Doe uitgebreid onderzoek om erachter te komen welke wassers en detailers er in je omgeving actief zijn. Je zult willen weten wat ze aanbieden, hoe ze het aanbieden, wat hun prijzen en USP’s zijn (Unique Selling Points). Hoe meer je jouw concurrenten begrijpt, hoe beter je jouw merk en diensten kunt vormgeven om superieur & uniek te zijn.

Onderscheid jezelf van de rest

Met deze informatie kan je je onderscheiden van de andere bedrijven helpen we je erachter te komen welke diensten je kan aanbieden en op welk prijsniveau. Je doel moet zijn om een niche te vinden waarin je zelf goed klanten kan vinden. Voorbeeld: (Rij jij zelf een BMW 5 Serie, ga dan op zoek naar BMW eigenaren omdat je een overeenkomst heb en hier dan vaak ook een persoonlijk praatje mee kan maken waardoor de sale makkelijker verloopt). Je kan ook een concurrentievoordeel creëren door bijvoorbeeld flexibiliteit in het plannen van afspraken of de snelheid van jouw diensten. Misschien bent jij de enige mobiele car detailer die uitsluitend de aller beste producten van TurtleWax gebruikt om auto’s schoon te maken binnen 1 uur. Vraag jezelf eens af… Wat is mijn unieke waarde voorstel dat klanten niet bij andere kunnen krijgen? Wat breng ik op tafel? Wat is er uniek hoezo mensen bij mij moeten komen?

Mobiele Car Wash Business Plan

Een business plan is noodzakelijk bij het starten van een nieuwe onderneming, dit omdat het je werkzaamheden & doelen begeleidt en het houdt je in lijnen. Ook al lijkt het nogal intimiderend, je moet de nodige tijd besteden aan het uitschrijven van een gedetailleerd plan. Een business plan zal je ook helpen plannen voor de toekomst in termen van groei, cash flow, verkoop en het inhuren van personeel zal de moeite lonen op de lange termijn. Één ding scheelt, er zijn veel gratis sjablonen voor ondernemingsplannen online beschikbaar.

Diensten die je kan aanbieden

Gebaseerd op je analyse van lokale (mobiele) car wash of auto detailing bedrijven, kun je beginnen uit te werken welke diensten je zou willen aanbieden om je bedrijf te onderscheiden van je concurrenten. Houd in gedachten dat je een uitgebreid scala van diensten met add-ons moet hebben. Op die manier kan je mensen met verschillende prijsniveaus aantrekken en je aantrekkingskracht op een breder publiek vergroten. Een eigenaar van een Ferrari heeft namelijk misschien net iets meer over voor zijn of haar wasbeurt/detailing beurt dan de Toyota Aygo eigenaar of eigenaresse.

Uw prijsstelling zou idealiter een afspiegeling moeten zijn van de demografie van het gebied waar u zich op richt en de prijzen van uw concurrenten. Het is duidelijk dat duurdere diensten meer professionalisme en hogere kwaliteit vereisen. Als je jouwzelf boven het markt gemiddelde gaat prijzen, bedenk dan goed waarom iemand meer zou willen betalen voor jouw dienst dan je concurrent. Wat biedt jij aan dat uniek is? Kan de doelgroep in het gebied de prijzen die je wilt vragen betalen? Misschien wil je lager beginnen dan je ideale prijs en die verhogen naarmate je meer klanten krijgt? Allemaal vragen die jij jezelf kan afvragen.

Dit zijn enkele suggesties van diensten die je zou kunnen aanbieden. Je kunt de diensten combineren en mixen op elke manier die je maar wilt. Bijvoorbeeld, veel mobiele auto detailing diensten combineren exterieur en interieur reiniging. Als package deal (voorbeeld: Basis Exterieur reiniging t.w.v. €55 + Basis Interieur Reiniging t.w.v. €65 voor slechts €95 als package deal).

Exterieur Autowassen
Over het algemeen bestaat een auto wasbeurt uit het wassen van de auto, de lak wordt gekleid en alle insecten en teer worden verwijderd. Bovendien worden alle rubberen lijsten opgefrist en de velgen gereinigd. Ook wordt er wax aangebracht. Uitgebreidere Exterieur behandelingen bevatten bijvoorbeeld een 2 of 3 staps polijst beurt, een extra coating zoals een keramische coating of het behandelen van de ruiten voor een zeer sterk waterafstotend effect.

Interieur Reiniging
Gewoonlijk omvat een interieur reiniging grondig stofzuigen, verwijderen van hardnekkig vuil en reinigen van de ruiten. Extra’s zijn vaak (Lederen) stoelen goed schoon maken en conditioneren zodat de stoelen er weer als nieuw uitzien. De matten/het tapijt wassen/shampooën, de gordels reinigen & het mat maken van jouw dashboard & stuur.

Een aantal voorbeelden van extra diensten:
– Krassen verwijderen uit de lak.
– Leder schoonmaken & conditionering
– Basic Interieur (Stofzuigen & schoonmaken)
– Pro Interieur (Stofzuigen, reinigen, wassen/shampooen, conditioneren & vernieuwen)
– Verwijderen van kots bij taxi’s (kan op grote schaal in het weekend tijdens het uitgaanleven)
– Motorruimte schoonmaken
– Schimmel verwijderen
– Klei-bar behandeling
– Koplamp restauratie
– Roet verwijdering

Wettelijke vereisten

Hoewel veel eigenaren van kleine bedrijven ervoor kiezen om een eenmanszaak te beginnen, kan het voordeliger zijn om direct een B.V. op te richten. Dit type bedrijfsstructuur beperkt namelijk je aansprakelijkheid als een schuldeiser of klant besluit je aan te klagen. Meer informatie over de verschillende soorten bedrijfsstructuren vindt je bij de rijksoverheid/kamer van koophandel. Vergeet ook niet de regels te controleren m.b.t. het afvoeren van producten. Waar komt het op neer? Het is uiteindelijk jouw verantwoordelijkheid om te weten wat wettelijk verplicht is. Tip: vraag een advocaat om advies! Dit is vaak goedkoper dan zelf uren lang rondstruinen zonder enige echte vorm van zekerheid.

Verzekeringen

Vergeet niet om aansprakelijkheidsverzekering en / of zakelijke verzekering te krijgen. Het hebben van een goede dekking is een must, zelfs de beste poetsers of detailers maken soms iets perongeluk stuk. Dus wees op je hoede!

De uitrusting

Begin met het maken van een lijst van apparatuur die je nodig heb en wat je eventueel al heb. Houd in gedachten dat je apparatuur nodig zal zijn op basis van de diensten die je besluit aan te bieden. Hoewel we niet aanraden om erg dure apparatuur te kopen, moet je ook niet de goedkoopste kiezen. Producten van hoge kwaliteit leveren betere resultaten. De Turtle Wax producten zijn hier de sweet spot in!

Vervolgens heb je een voertuig nodig dat groot genoeg is om al je apparatuur in op te slaan. De grootte van je voertuig zal afhangen van de diensten dieje aanbiedt. In de meeste gevallen is een grote sedan of SUV voldoende. Mocht U het gelijk groot en professioneel aan willen pakken. Veel detailers laten een Caddy of Transporter ombouwen tot Detailing bus. Wil je nog unieker zijn, gebruik dan iets als een Dodge Ram of Ford F150.

Onze lijst producten die echt nodig zijn voor basic mobiele details:

Microvezel doeken
Goede Wax
Polijstmiddel
Goede Shampoo
Goede Foam
Een goede Foam Canon
Goede Lak Detailers
Borstels
Emmers
Sponzen
Stofzuiger
Ontgeuringsproducten
Polijstmachine
Krasverwijderaar
Hoge druk reiniger
Velgen reiniger
Klei

Marketing van een mobiele carwash

Bezoek lokale bedrijven of kantoorparken om werknemers te vinden die geïnteresseerd kunnen zijn in het laten wassen van hun auto (park), dit bijvoorbeeld door mooie maar vieze auto’s te zoeken en daar flyers onder de ruitenwisser te stoppen. Je kan ook kortingen aanbieden om jouw diensten op grote schaal uit te voeren bij bijvoorbeeld een lease maatschappij. Mond-op-mond reclame is een effectieve manier voor kleine bedrijven om snel te groeien. Combineer dit met het consistent actief zijn op Social Media en je business blaast binnen no time op! U kunt ook proberen om uw diensten te verkopen aan lokale autodealers en verhuur diensten.

Nu, het ergste deel… Wees voorbereid om vele malen nee te horen. Het kost tijd om een bedrijf op te bouwen en je zult vaak te maken krijgen met afwijzing. Bereid je voor, werk hard en de rest zal volgen. Andere marketing tools die nodig zijn.

Online Aanwezigheid – in de vorm van een professionele website en actieve sociale media accounts. Het is vandaag de dag belangrijk voor lokale bedrijven om een aanwezigheid te hebben. Branding – je moet een beetje investeren in het creëren van een mooi logo, visitekaartjes en kleding voor mensen die omgaan met klanten.

Flyers – iets wat je kunt verspreiden onder lokale bedrijven of uitdelen aan mensen om het woord te verspreiden over uw bedrijf. We hebben nu de basis behandeld, maar er zijn er tal van andere manieren om reclame te maken. Conclusie: Veel hard werk en toewijding is nodig om dit alles succesvol te maken. Als je vragen of suggesties heb, aarzel dan niet om hieronder te reageren. Als je geïnteresseerd bent om een Turtle Wax Pro te worden, neem dan contact op. Wij van CarWaxPro geven namelijk trainingen aan bedrijven.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *